Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 2 februarie 2019

MICA MEA LIVADA


In noiembrie 2017, am plantat primii nostri pomi fructiferi. Avem soiuri diverse si nu prea stiu multe despre ele. La unele cunosc gustul fructelor,din alte surse,si imi place. Despre celelalte, am sa ma conving abia dupa ce vom avea primele fructe. Asta inseamna 2, 3 ani de rabdare, atentie si ingrijire. M-am gandit ca nu ar fi rau sa stiu cat mai multe despre soiurile plantate .
     Prunii, in numar de 3 sunt primii pe lista si cei la care le astept cel mai mult fructele.
Am plantat  Record, Anna Sphat si Stanley.


O sa-mi notez aici tot ce am gasit legat despre aceste soiuri. Si voi continua la fel si cu ceilalti pomi fructiferi pe care i-am plantat.



1.Prun Stanley




este un soi  american, autofertil si foarte bun polenizator. Pom de vigoare submijlocie, rodeste pe buchete tip spur. Este productiv  (30t/ha)si foarte precoce. Fructul este supramijociu si uneori mare, ovoid. Pielita de culoare vanat inchis , acoperita cu pruina groasa. Pulpa este galbena cu infiltratii de rosu, dulce si se desprinde de sambure. Se recolteaza la sfarsitul lunii august –inceputul lunii septembrie.

Prun Anna Spath 


este un soi austriac de vigoare mijlocie cu coroana invers piramidala. Fruct mare, de forma globuloasa, de culoare rosie-vânata, cu pulpa neadarenta la sâmbure, de calitate foarte buna pentru masa si industrializare. Pomul este destul de pretentios la sol si caldura, rezistent la ger, la boli si daunatori. Se recolteaza la sfarsitul lunii septembrie–inceputul lunii octombrie

Prun Record


este un soi romanesc, viguros, fructele sunt foarte mari, sferice, usor alungite, de culoare violaceu-închis, cu pruina fina. Pulpa este neaderenta la sâmbure, foarte buna pentru masa si industrializare. Nu realizeaza productii mari. Se recolteaza la inceputul lunii septembrie.
Cerințe față de temperatură
Nici în privința climatului și a temperaturii, soiurile de prun nu sunt foarte exigente. Astfel, în perioada înfloririi și a legării, temperatura optimă este cuprinsă între 8,5 și 11°C, temperaturile optime ale speciei se regăsesc între 18 și 33°C.
Referitor la sensibilitatea la ger, s-a constat că mugurii florali rezistă până la -31°C. Florile prunului sunt sensibile la ploile reci şi la brumă; când sunt deschise, la temperatura de -5,0°C florile sunt distruse în proporție de 80-90%
Irigarea
Prunii se udă mai puțin decât alți pomi fructiferi și doar la nevoie. În anii secetoși, este necesară irigarea, dar și în zonele de câmpie și șes. Soiurile mai pretențioase în acest sens sunt cele cu rod târziu, care au nevoie de 4 udări după înflorire, la formarea sâmburilor și înainte de coacerea fructelor.
Durata până la intrarea pe rod a prunilor în funcție de sistemul de cultură diferă astfel:
  • Clasic - 5 ani
  • Intensiv - 4 ani
  • Superintensiv - 3 ani




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu